Strona główna | AktualnościGrupa Selena z tytułem Ukryty Czempion

Grupa Selena z tytułem Ukryty Czempion

Grupa Selena została uhonorowana tytułem Hidden Champion w raporcie opracowanym na zlecenie Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOiR). Badanie było prowadzone pod kierownictwem dr hab. Grażyny Leśniak-Łebkowskiej prof. SGH przez ekspertów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydziału Zarządzania Politechniki Gdańskiej - w ramach projektu "Hidden Champions in Central, Eastern, and South-Eastern Europe (CESEE)". Projekt ten był koordynowany i finalnie opracowany według wymagań EBOiR przez IEDC-Bled School of Management i CEEMAN.

Grupa Selena została doceniona za silną pozycję na globalnym rynku w branży chemii budowlanej. Jest to efekt innowacji produktowych i inwestycji w nowoczesne technologie. Jednak bez efektywnego przywództwa i utrzymywania bliskich relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi na całym świecie nie można byłoby uzyskać bardzo dobrych wyników finansowych.

Raport "Hidden Champions" wyróżnia odnoszące sukcesy innowacyjne MŚP - będące liderami na swoich niszowych rynkach na całym świecie lub liderami na swoim kontynencie, których przychody nie przekraczają 1 mld USD. Badanie przeprowadzono w 2018 i 2019 roku w 22 krajach. Były to: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Węgry, Kazachstan, Kosowo, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Republika Słowacka, Słowenia, Turcja i Ukraina. W Polsce 11 firm uzyskało tytuł Ukrytego Czempiona.

"Grupa Selena działa na rynku od 1992 roku. Od tego czasu przebyliśmy długą drogę od małej firmy na Dolnym Śląsku do dużej międzynarodowej korporacji. Jedną z najistotniejszych decyzji biznesowych było wyjście za granicę na początku lat 2000. Jeszcze w 1999 roku nasza sprzedaż eksportowa wynosiła zero. Dzisiaj 70 proc. sprzedaży Grupy Selena jest realizowana poza Polską, głównie w Europie. Kluczem do tego wyniku jest znajomość poszczególnych rynków oraz jakość oferowanych produktów naszej głównej marki Tytan Professional, a także bliska współpraca z użytkownikiem naszych produktów. Cieszy nas, że produkty Made in Poland mają bardzo dobrą opinię na świecie. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem rozwiązań i umacnianiem świadomości naszej marki na rynkach, gdzie obecnie jesteśmy. Jest to możliwe dzięki zgranym międzynarodowym zespołom, które pracują pod wspólnym szyldem - Selena. Tytuł Hidden Champion to wyróżnienie doceniające nasz "ukryty" potencjał, który z roku na rok konsekwentnie rozwijamy!" - mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA.

Ukrytych Czempionów cechuje wysoka jakość produktów i usług - jakość, ciągłe innowacje i doskonalenie są kluczem do ich przewagi konkurencyjnej. Firmy inwestują także w badania i rozwój swoich procesów oraz modeli biznesowych, aby zyskiwać przewagę konkurencyjną, a także przewidywać obecne i przyszłe wyzwania biznesowe swoich klientów.

Większość firm zaczynała jako start-upy lub firmy rodzinne, które rozwijały się w wyniku przedsiębiorczego sposobu myślenia, koncentracji na kliencie i determinacji do ciągłego wprowadzania innowacji. Pokonali wyzwania związane z takimi kwestiami, jak wzrost i internacjonalizacja, a także inne odnoszące się do kultury organizacyjnej lub przeglądów strukturalnych, proceduralnych i procesowych.

Kluczowe czynniki sukcesu Hidden Champions to:
  • znalezienie niszowego rynku
  • dążenie do ciągłego doskonalenia
  • dywersyfikacja
  • koncentracja na kliencie
  • nastawienie na przedsiębiorczość
  • utrzymanie i rozwój pracowników oraz pracy zespołowej
Grupa Selena działa na rynku od 27 lat, posiada ponad 30 spółek w 16 krajach i 17 zakładów produkcyjnych. Na jej sukces pracuje prawie 1800 osób, w tym ponad 1100 zatrudnionych w Polsce. Jest jedyną polską marką z branży chemii budowlanej, która sprzedaje produkty w 70 krajach, na czterech kontynentach. W zależności od grupy produktowej, udział Seleny w rynku waha się od kilkunastu do niemal czterdziestu procent. Selena to obecnie jeden z czterech największych producentów piany poliuretanowej dla budownictwa na świecie.

Źródło i zdjęcie: Selena
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej