Strona główna | AktualnościSaltpepper Brand Design dla firmy Tikkurila Polska - redesign marki Jedynka

Saltpepper Brand Design dla firmy Tikkurila Polska - redesign marki Jedynka

Popularna marka farb, Jedynka, przeszła redesign identyfikacji wizualnej i zyskała nowe opakowania. Odmieniony logotyp cechuje lekkość i nowoczesność, a same opakowania Jedynki stały się bardziej przejrzyste i czytelne, dzięki czemu konsumenci łatwiej odnajdą na nich kluczowe informacje. Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która w zakresie brand designu współpracuje z producentem, firmą Tikkurila Polska, od ponad 10 lat.

Firma Tikkurila Polska, właściciel marki Jedynka, to jeden z głównych graczy na polskim i środkowoeuropejskim rynku farb. Celem redesignu Jedynki - istotnego brandu w portfolio firmy - było odświeżenie identyfikacji marki   i produktu oraz dostosowanie ich do najnowszych trendów rynkowych i aktualnych oczekiwań konsumentów.

"Bacznie obserwujemy światowe trendy w designie nie tylko na półce farb, ale również na całym rynku FMCG. Decyzje o zmianach podejmujemy kierując się wizją marki, która w swoim DNA ma zakodowaną bliskość i więź z użytkownikiem. Widząc, jak zmienia się świat konsumenta, pragniemy by nasz produkt nadal do niego pasował" - komentuje Marta  Chowańczak, Marketing Manager marki Jedynka.

Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która współpracuje z firmą Tikkurila Polska od ponad 10 lat. Główną osią projektu było unowocześnienie logotypu oraz poprawa czytelności opakowań. Opracowane rozwiązania ułatwiają czytanie etykiet - konsumenci w intuicyjny sposób mogą teraz odnaleźć najważniejsze informacje o produkcie, takie jak jego zalety, kategorię farb czy przeznaczenie. Jednocześnie udało się zaakcentować wizerunek nowoczesnego produktu o wysokiej jakości.

"Kierując się metodologią "design thinking", opracowaliśmy strategiczne założenia, które towarzyszyły nam w całym procesie projektowania opakowań marki Jedynka. Fazie koncepcyjnej przyświecała myśl, że Jedynka to brand mainstreamowy, niezwykle ważny w porfolio producenta. Obraliśmy więc ewolucyjną drogę zmian, które wprowadzaliśmy w poszanowaniu przywiązania konsumenta do marki, jej rozpoznawalności i silnej pozycji na rynku" - mówi Aleksander Koczy, Design & Development Director w SaltPepper Brand Design. "W efekcie powstał lekki i nowoczesny logotyp, który mocno akcentuje obecność marki w świecie kolorów, osadzając produkt w percepcji konsumenta w odpowiedniej kategorii. Dzięki stworzeniu nowej architektury brandu, uporządkowaliśmy system opakowań, a sama marka zyskała nowy subbrand - "deco & protect" - dedykowany produktom z walorami ochronnymi i dekoracyjnymi dla różnych powierzchni" - dodaje Aleksander Koczy.

Redesign identyfikacji wizualnej marki Jedynka jest kolejnym projektem zrealizowanym przez SaltPepper Brand Design dla Tikkurila Polska. W 2009 r. agencja stworzyła tożsamość wizualną marki “Jedynka Ogród Barw". Rok później agencja opracowała dla klienta kompleksowy rebranding marki Jedynka oraz rebranding opakowań Tikkurila Optiva, za który otrzymała najważniejsze nagrody w branży opakowań.

Źródło i zdjęcie: Tikkurila
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej