Strona główna | AktualnościSieć PSB Mrówka ma już 240 marketów

Sieć PSB Mrówka ma już 240 marketów

W minionym tygodniu sieć PSB-Mrówka powiększyła się o 4 nowe placówki, osiągając tym samym liczbę 240 marketów dysponujących łącznie powierzchnią ponad 280 tys. mkw.

Mrówki
to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie, niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Grupie PSB. Szacujemy, iż regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 3 mln  Polaków. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych. Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. Obecnie Grupa PSB ma 69 Mini-Mrówek. Zdarzają się jednak wyjątki - w miniony piątek powstała Mrówka w Kielcach - ma ona powierzchnię 4000 mkw.  i oferuje ok. 40 tysięcy pozycji asortymentowych. Obok Warszawy i Poznania to jedyne miasta wojewódzkie, w których funkcjonują Mrówki. Markety o takiej powierzchni działają także w Gnieźnie i  Przemyślu, zaś największa Mrówka w Elblągu ma 5 tys. mkw.


Jednak zasadniczym celem Grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach - w tym roku powstanie jeszcze ok. 20 takich sklepów. W czerwcu br. Mrówki będą obchodzić jubileusz 15-lecia, z tej okazji planowane są liczne festyny w miejscowościach, w których funkcjonują markety oraz ogólnopolska loteria z mnóstwem atrakcyjnych nagród.

Od wielu lat obserwujemy dobrą koniunkturę w segmencie związanym z remontami oraz utrzymaniem domów w małych miejscowościach. Tak było i w 2016 r. - przychody całej sieci detalicznej, w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek, wzrosły aż o 20% i osiągnęły poziom 1,5 mld zł. Zaś po I kwartale 2017 r. przychody Mrówek wyniosły 300 mln zł i były również o 20% wyższe niż przed rokiem.

Źródło i zdjęcia: PSB
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej