Strona główna | AktualnościŚnieżka coraz wyżej w "Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek"

Śnieżka coraz wyżej w "Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek"

Po raz 14. opublikowany został "Ranking Najcenniejszych Polskich Marek" dziennika "Rzeczpospolita". Na 103 miejscu w prestiżowym zestawieniu uplasowała się Śnieżka (Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA),która poprawiła tym samym swoją pozycję w porównaniu z zeszłoroczną edycją rankingu.

Marka to współcześnie bardzo mocny kapitał przedsiębiorstwa, źródło jego przewagi konkurencyjnej i nieodzowny element budowania sukcesu. Przykładem silnego brandu, konsekwentnie umacniającego swoją pozycję rynkową jest Śnieżka, która w tegorocznej odsłonie "Ranking Najcenniejszych Polskich Marek" zajęła 103. lokatę. Na uwagę zasługuje też fakt, że marka ta jest jedynym, notowanym w aktualnej odsłonie rankingu, producentem farb i lakierów. Wysoka pozycja w najnowszej edycji zestawienia oznacza awans w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy to Śnieżka uplasowała się na 110. miejscu, a także w porównaniu z rokiem 2016 i zajętym wówczas 113. miejscem. Śnieżka znalazła się także w gronie 100 najsilniejszych brandów oraz w poszczególnych minirankingach marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do różnych wskaźników składających się na ich siłę.

W porównaniu z rokiem ubiegłym, Śnieżka odnotowała wzrost w większości minirankingów. Duży awans marka osiągnęła w klasyfikacji brandów o najwyższej stopie referencji (wskaźnik określający odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej innym) - z pozycji 58. wspięła się na 35. lokatę. Pozytywną zmianę widać również w przypadku zestawienia dotyczącego postrzeganej wartości marki - z ubiegłorocznego, 59. miejsca Śnieżka awansowała tu na 44. pozycję. Bardzo dobry wynik marka zanotowała też w minirankingach prezentujących znajomość brandu wśród konsumentów - na liście "Świadomość marki" Śnieżka z 20. miejsca awansowała na 15., zaś w zestawieniu "Priorytet w świadomości" (z priorytetem marki w świadomości mamy do czynienia wówczas, gdy jest ona wymieniana na pierwszym miejscu przez respondenta w teście na pamięć marki) osiągnęła wysoką, 12. pozycję, co również oznacza poprawę w odniesieniu do zeszłorocznego, 14. miejsca. Śnieżka znalazła się także w zestawieniu najczęściej wybieranych marek oraz wśród marek cieszących się największą lojalnością klientów.

Przygotowywany przez dziennik "Rzeczpospolita", "Ranking Najcenniejszych Polskich Marek" prezentuje czołowe polskie brandy, sklasyfikowane według specjalnej metodologii wyceny ich wartości. Podstawowe kryterium, które brane jest pod uwagę w zestawieniu stanowi polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danego znaku towarowego.

Źródło i zdjęcie: Śnieżka

CZYTAJ WIĘCEJ

Śnieżka przejmuje pakiet większościowy w radomskiej spółce Rafil
Firma Śnieżka opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok
Śnieżka planuje budowę nowoczesnego centrum logistycznego



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej