Strona główna | RynekBarometr rynku budowlanego

Barometr rynku budowlanego

Zadaliśmy kilku firmom podobne pytania dotyczące ich działalności i poprosiliśmy o podsumowanie mijającego roku. Jaki będzie w ich ocenie przyszły rok? Odpowiedzi zamieszczamy poniżej.


Rozmowa z Panem Piotrem Stanek, Prezesem Zarządu Budinpol Sp. z o.o.
1. Na jakich produktach skupiają Państwo swoją sprzedaż?
Firma Budinpol, jako hurtownia budowlana posiadająca w swojej ofercie wielosezonowe materiały budowlane, stara się sprostać wymaganiom klientów. Oferujemy zarówno systemy dociepleń w budynkach nowych jak też materiały budowlane do renowacji tynków już istniejących. W naszej ofercie znajdują się kompletne systemy dociepleń wraz ze wszystkimi materiałami pomocniczymi jak chemia budowlana, styropiany, wełny, siatki, kołki, narożniki i listwy tynkarskie.

Nasz  asortyment stale dostosowujemy do rosnących wymagań rynku. Klient znajdzie w naszych hurtowniach materiały budowlane wykorzystujące nanotechnologie i inne nowości techniczne. Od czasu wzbogacenia materiałów dodatkami chemicznymi produkty stały się bardziej zaawansowane technologicznie. Proponowane przez nas materiały budowlane zapewniają ochronę cieplną budynku i zabezpieczenie konstrukcji przed czynnikami atmosferycznymi. Dobrze dobrany system dociepleń na długo zapewni jakość, trwałość i optymalną ochronę przed utratą ciepła z budynku.

Ambicją składów budowlanych Budinpol jest przede wszystkim to, aby klientom dostarczyć o wiele więcej niż sam produkt. Szczególnie ważne, przy bardzo bogatej ofercie w zakresie produktów, jest zapewnienie odpowiedniego serwisu i opieki handlowej. Nasz zespół doradców technicznych, przejmując zadania działów zaopatrzenia w firmach budowlanych, znacznie ułatwia pracę, oszczędza czas i pieniądze inwestorów.

2. Jak Państwo oceniają ostatni rok, czy to był dobry rok jeśli chodzi o sprzedaż?
Rok 2014 był dla nas rokiem udanym, ale trudnym. Zrealizowaliśmy założone plany, wyciągnęliśmy wnioski i przygotowujemy się do kolejnego sezonu budowlanego. Pogoda, która jest niezwykle ważna dla tego biznesu była łaskawa, można było prowadzić inwestycje praktycznie przez cały rok. Jak co roku kumulacja zakupów budowlanych przesuwa się na ostatni kwartał. Ogromnie duża podaż, mnogość systemów dociepleniowych oraz rozdrobnienie rynku zaowocowało spadkiem uzyskiwanych marży. Mocno również odczuliśmy zmiany zdolności kredytowej naszych klientów, często odsuwających inwestycje w czasie lub całkowicie odkładających zakup materiałów budowlanych na później.   

3. Jaki Państwa zdaniem będzie przyszły rok?
Liczymy, że rok 2015 będzie stał pod znakiem wyraźnego ożywienia rynku. Zmiany przepisów, jakim podlegają od 2014 roku budynki, już wymusiły określone zastosowania materiałów. Do roku 2021 będą zmieniały się rygorystycznie współczynniki w zakresie norm technicznych dla podłóg, ścian, dachów, co spowoduje stosowanie coraz lepszych, energooszczędnych materiałów budowlanych. Uczestniczymy w kolejnych etapach termomodernizacji budynków, docieplanych kilkanaście lat temu. Również inwestorzy indywidualni stosują materiały o lepszych parametrach, aby sprostać nowym wymaganiom. Wymagania izolacyjności cieplnej związane z oszczędnością energii sprawiają, że projektuje się obecnie budynki wg ostrzejszych norm. Zwraca się uwagę na jakość cieplną użytych materiałów. Z wiedzą jaką już posiadamy oraz odpowiednią ofertą produktów jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom rynku.


Rozmowa z Panem Łukaszem Szydłowskim, przedstawicielem handlowym Grupy RM
1. Na jakich produktach skupiają Państwo swoja działalność?
Firma Grupa RM skupia swoją działalność na ekologicznych materiałach dekoracyjnych firmy Oikos, której jest importerem. Bardzo ważnym aspektem jest ekologia i trwałość. Wszystkie produkty do wykańczania powierzchni wewnątrz i na zewnątrz budynków charakteryzują się wysoką trwałością i odpornością na zabrudzenia. Nasze produkty stosowane są we wszystkich typach budynków: mieszkaniach, domach, budynkach przemysłowych, obiektach sportowych, gastronomicznych jak również budynkach o przeznaczeniu medycznym. To dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii oraz ekologicznych składników możemy stosować produkty firmy Oikos w salach szpitalnych czy przedszkolnych.

Kolejną istotną rzeczą dla Grupy RM jest bogactwo wzorów oraz łatwość w nakładaniu naszych tynków i farb. Wzory trawertynu, marmuru, atłasu czy jedwabiu to tylko kilka możliwości na upiększenie każdego wnętrza. Grupa RM skupia się również na produktach elewacyjnych. W ofercie posiadamy tradycyjne tynki (tzw. „baranek”) w technologii silikonowej czy akrylowej.

Elewacja może również być wykończona w bardziej oryginalny sposób. Szeroka gama materiałów siloksanowych, mineralnych oraz wapiennych daje możliwość modelowania wyjątkowych powierzchni np.: trawertyn czy beton architektoniczny. Wszystkie materiały elewacyjne są odporne na zabrudzenia oraz działanie promieni UV.

2. Jak Państwo oceniają ostatni rok, czy to był dobry rok jeśli chodzi o sprzedaż?
Rok 2014 był dla Grupy RM rokiem obfitującym w wiele wydarzeń oraz inicjatyw, jakie towarzyszyły naszym działaniom związanym z budowaniem sieci sklepów, w których można zakupić produkty Oikos. Nasze prognozy dotyczące sprzedaży oparte na danych z ubiegłych lat pokazały znaczny progres w tym roku.

Dzięki stale rozszerzającej się sieci sprzedaży produktów dekoracyjnych oraz dużemu zainteresowaniu materiałami wewnętrznymi i elewacyjnymi nasze prognozy sprawdziły się.

Sprzedając materiały najwyższej jakości, dajemy gwarancję i pewność, że każdy klient będzie zadowolony. Dzięki temu można uznać ostatni rok za udany i z optymizmem patrzeć w przyszłość.

3. Jaki Państwa zdaniem będzie przyszły rok?
Plany firmy Grupa RM na nadchodzący rok są ukierunkowane na dalszą pracę z naszymi partnerami w całej Polsce i dalszy rozwój sieci sprzedaży. Rosnące zainteresowanie materiałami firmy Oikos pozwalają nam spokojnie realizować zaplanowane działania. Myślę, że rok 2015 będzie rokiem, w podsumowaniu którego również będę mógł powiedzieć, że to był dobry rok i sprzedaż spełniła nasze oczekiwania.


Rozmowa z Panem Krzysztofem Okurowskim, Prezesem Zarządu Itbud sp. z o.o.
1. Na jakich produktach skupiają Państwo swoją działalność?
Posadzki przemysłowe już od bez mała ćwierć wieku są fundamentem naszej działalności. Ponadto masy posadzkowe i tynkarskie. Jednak od pewnego czasu rozwijamy sukcesywnie grupę produktów GRC t.j. suchych mieszanek do odlewów betonu architektonicznego, na którą zamówienia z roku na rok rosną skokowo i obecnie zajmuje drugie miejsce w wielkości produkcji Itbud. Beton architektoniczny stał się obecnie bardzo modny jako alternatywny materiał do efektownego i trwałego wykończenia elewacji budynków.

2. Jak Państwo oceniają ostatni rok, czy to był dobry rok jeśli chodzi o sprzedaż?
W tym roku lekka zima i dobra aura sprzyjała pracom budowlanym, a więc i naszym kontrahentom. Można było wyczuć lekką nerwowość wśród firm wykonawczych, ale inwestorzy jednak dopisali, więc odchodzący rok można zaliczyć do udanych.  

3. Jaki Państwa zdaniem będzie przyszły rok?
Jestem pewien, że sezon budowlany 2015 będzie jeszcze lepszy niż 2014, ugruntują się już wyraźnie widoczne w obecnym roku trendy wzrostowe. Ponadto ilość inwestycji w fazie projektowej lub wczesnym stadium budowy wskazują na wyraźne przełamanie niedawnego regresu. Przyczyni się to do wzrostu popytu na  nasze produkty.

Źródło: Tynki, nr 6 (31) 2014
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej