Strona główna | AktualnościDekada trendów kolorystycznych marki Dulux

Dekada trendów kolorystycznych marki Dulux

To już dziesiąty raz, kiedy zespół ekspertów ds. kolorystyki marki Dulux wskazał wiodące trendy we współczesnym wnętrzarstwie. "Uwalnianie Potencjału" to przewodnia myśl tegorocznej edycji, zaś "Morze Możliwości" najmodniejszym kolorem tego roku. Co zmieniło się od 2004 r.? Jak ewoluowały trendy? Co wpływało na ich ukształtowanie? Dulux zaprasza w podróż po świecie kolorów.

Co roku AkzoNobel Aesthetic Centre zaprasza międzynarodowy zespół ekspertów, zwany Colour Futures, na spotkanie w celu określenia trendów kolorystycznych nadchodzącego roku. Na podstawie obserwacji rzeczywistości, zawirowań gospodarczych i kondycji społeczno-ekonomicznej na świecie, specjaliści wskazują myśl przewodnią, następnie pięć wiodących trendów, a na koniec wybierają Kolor Roku.

"Od 2004 do 2014 roku nastąpiło wiele wydarzeń, które miały bezpośredni wpływ na ukształtowanie współczesnego świata i zostały wyrażone w prognozowanych trendach kolorystycznych" - mówi Danuta Baprawska, PR Manager marki Dulux. "Patrząc wstecz, widać gołym okiem, że ekspertyzy członków Colour Futures mają potwierdzenie w rzeczywistości. Stają się inspiracją do zmian" - podkreśla Baprawska.


Kolory roku Dulux 2004-2014

W 2004 r. tematem przewodnim była równowaga, będąca odzwierciedleniem potrzeb współczesnych osób pracujących w miastach, pragnących odprężenia, co sprawiło, że dominującą barwą był lazurowy. W 2005 r. najważniejsza była witalność, upajanie się każdą chwilą i wzajemne przenikanie się różnych kultur, czego wyrazem było postawienie w centrum uwagi jaskrawego pomarańczu. Z kolei w 2006 r. siły natury w postaci huraganu Katrina wprowadziły nas w nastrój powagi skłaniając naszą uwagę ku dodającym otuchy żółcieniom i barwom neutralnym.

2007 r. przyniósł palety intensywnych kolorów miejskich, w których dominował męski chłodny róż, przynoszący na myśl globalną kreatywność i innowacyjność. Globalizacja i podniesienie Chin do rangi potęgi gospodarczej i olimpijskiej sprawiły, że w 2008 r. w świetle reflektorów znalazł się kolor złocisty. 2009 r. był momentem zwrotnym, w którym przeważały niepokoje w globalnej gospodarce, skłaniając nas do przewartościowania naszych aspiracji. Nefrytowa Zieleń idealnie wpisała się, więc w nastrój panujący w tym okresie.

W 2010 r. widoczne były skutki kryzysu kredytowego. Potrzebie odzyskania kontroli nad naszym życiem daliśmy wyraz przez umiłowanie jasnego delikatnego Błękitu Przestrzeni. Pierwsze przebłyski nadziei, pozwalające nam docenić to co mamy, miały postać przyjemnej słonecznej żółtej barwy dominującej w 2011 r.

Natomiast 2012 r. pozwolił nam odbudować zaufanie i zacząć na nowo kreować świat nieprzebranych możliwości. Koralowa czerwień była barwą, która doskonale oddawała ten nastrój. Odcień indygo, będący głównym kolorem w 2013 r., miał wyrażać dialog oraz bardziej dogłębne zrozumienie, a także ogromne znaczenie więzi na płaszczyźnie globalnej.


Paleta kolorow 2014 Dulux

2014 r. minie pod znakiem uwalniania potencjału, którego najpełniejszym wyrazem jest morski odcień zieleni o nazwie Morze Możliwości, kryjący się pod numerem P0.20.40 w systemie mieszalnikowym Dulux Colour Mixing System.

Źródło i zdjęcia: Dulux

CZYTAJ WIĘCEJ

Kolor Roku 2013 wg marki Dulux
Certyfikat "Pozytywna opinia" dla farb Dulux Family Zone
Dulux na bulwarze nad Odrą
Kolejni zwycięzcy ogólnopolskiej rywalizacji Dulux Lets Colour
Podsumowanie akcji Dulux Lets Colour w Warszawie
Podsumowanie akcji Dulux Lets Colour w Wałbrzychu
Dulux dodaje kolorów w programie "Bitwa o dom"
"Morze Możliwości" kolorem roku 2014 wg marki Dulux
Marka Dulux radzi: odmień wnętrze nie tylko na Walentynki
Życie nabiera kolorów z nową stroną marki Dulux
Raport z badań przeprowadzonych przez IPSOS na zlecenie marki Dulux
Zaprojektuj mural i wygraj w konkursie Miasto nabiera kolorów z Dulux Lets Colour



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej