Strona główna | AktualnościDekoral Fashion: Kolory mają znaczenie dla efektywnej pracy

Dekoral Fashion: Kolory mają znaczenie dla efektywnej pracy

Średnio 40 godzin tygodniowo, co daje 2000 godzin w ciągu roku - właśnie tyle czasu Polacy spędzają w pracy. To aż 3,5 godziny więcej niż średnia europejska. Taki wynik kwalifikuje nasz kraj do pierwszej dziesiątki najbardziej zapracowanych krajów Starego Kontynentu. Co ciekawe, utrzymuje się on od 10 lat, a prognozy przewidują dalszy wzrost.
Z początkiem kwietnia 2014 r. Eurostat* udostępnił informacje na temat średniej liczby godzin spędzonych w pracy w Europie. Opublikowane dane plasują Polskę na 4. miejscu, ustępując miejsca wyłącznie Turcji, krajom byłej Jugosławii oraz Grecji (powyżej 42 godzin tygodniowo). W Danii i Norwegii pracuje się poniżej 34 godzin, a rekordzistami są Holendrzy - spędzają w pracy zaledwie 30 godzin tygodniowo.

W 2014 r. - mimo licznych świąt - w biurze spędzimy aż 2000 godzin. W 2015 r. będzie jeszcze intensywniej - aż 2016 godzin. Najbardziej pracowite miesiące w tym roku ciągle jeszcze przed nami - w lipcu i październiku czeka nas aż 184 godzin pracy, a dwa najbliższe (maj i czerwiec) to, dzięki dniom ustawowo wolnym od pracy, jedynie 160 godzin poświęconych pracy. W zależności od miesiąca, w biurze spędzamy 22 - 24,7% naszego czasu.

2000 godzin spędzonych w pracy to dużo, a jak wiadomo, aby czas ten był efektywny, ważne jest, w jaki sposób zaaranżowane jest otoczenie. Wpływa ono nie tylko na efektywność i wydajność pracownika, ale także na jego zdrowie i dobre samopoczucie. Odpowiedni układ pomieszczeń, oświetlenie, widok z biurowego okna oraz cisza to tylko niektóre z elementów wpływających na efekt pracy. Liczy się także obecność roślin, która eliminuje liczbę błędów o 15%, a odpowiednie natężenie światła może zwiększyć produktywność nawet o 8%.

Jak się okazuje, nie bez znaczenia pozostaje również kolor pomieszczeń, w których pracujemy. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska realizowanego przez markę Dekoral Fashion, które oprócz informacji na temat kolorów dominujących w polskich biurach, przedstawiają preferencje Polaków dotyczące wystroju pomieszczeń. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród osób objętych badaniem, blisko 25% pracowników skłania się ku odcieniom zieleni i błękitu (dominuje tweedowa zieleń, limonkowa tafta, lazurowy szantung), odchodząc od koloru szarości i żółci (popularne w biurach cytrusowa żorżeta, perłowa organza i kremowe boucle).

Co ciekawe, badania wskazują na zależność preferencji kolorystycznych od wykonywanych zawodów:
  • blue jeans wybierają pracownicy sektora zdrowia i urody, działów Research&Development, budownictwa i IT,
  • lazurowy szantung to kolory biura preferowane przez administrację, edukację i szkolenia, branże hotelarską i HoReCa oraz pracowników mediów, kultury i sztuki,
  • cytrusowa żorżeta - jedna z najbardziej popularnych barw w biurze to wybór pracowników finansów.
Reklama spowita w czerń

Na tle wyborów poszczególnych branż mocno wyróżnia się branża kreatywna. Okazuje się, że 22% grafików, designerów, fotografów i osób związanych z reklamą marzy o biurze w kolorze… czarnym. Choć wybór może wydawać się nieco posępny, to wbrew pozorom, czerń sprzyja skupieniu.

Niedawno media poinformowały, że w Szwecji czas pracy niektórych urzędów skrócono do 6 godzin dziennie. W Polsce, jak widać, na taką zmianę się nie zanosi, mimo, że na zaangażowanie Polaków nie można narzekać. Pracujemy długo, często elastycznie, ale jak widać, ogromne znaczenie ma też, w jakich warunkach. Badania Kolorowa Polska pokazują, że kolory mają niebagatelny wpływ na jakość naszej pracy, dlatego w tej kwestii nie wolno pozostawać… zielonym!

---

* - Eurostat, 04.2014, Dane Average number of usual weekly hours of work in main job, by sex, professional status, full-time/part-time and occupation.

O akcji Dekoral Fashion Kolorowapolska.pl

Dane zbierane są za pomocą platformy kolorowapolska.pl oraz badań ankietowych na ulicach polskich miast. Za realizację projektu odpowiada agencja Biuro Podróży Reklamy.

Pozostałe dane:
http://www.lighting.philips.pl/application_areas/industry/light_and_productivity.wpd
http://biznestrend.pl/artykuly/503/Zielono-w-pracy---rosliny-biurowe

Źródło i grafika: Dekoral

CZYTAJ WIĘCEJ

Adaptacja akustyczna przestrzeni biurowych z Heradesign
Kreacje dla Twojego wnętrza! Wiosenna kampania marki Dekoral Fashion
Diamentowa Kolekcja marki Dekoral Fashion
Maksimum w minimum. Styl minimalistyczny we wnętrzach
Zmień siebie i wnętrze! Konkurs Metamorfozy marki Dekoral
Aranżacja pomieszczenia z wykorzystaniem Diamentowej Kolekcji Dekoral Fashion
Farby z palety Dekoral Fashion Colour & Style w salonie
Marka Dekoral Fashion wprowadza 16 nowych barw satynowych



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej