Strona główna | AktualnościTrwa kampania "Szóste paliwo"

Trwa kampania "Szóste paliwo"

Programy edukacyjne dla studentów, konkursy dla młodych projektantów, narzędzia dla inwestorów i wykonawców: tak w Polsce promuje się budownictwo efektywne energetycznie. Jednym z takich działań, prowadzonych już od kilku lat z powodzeniem, jest kampania "Szóste paliwo" organizowana przez ROCKWOOL, producenta skalnej wełny mineralnej. Ambicją organizatorów kampanii jest m.in. przygotowanie Polaków do nadchodzących zmian w prawie budowlanym.

Jeszcze do niedawna budowanie z myślą o jak najmniejszych stratach ciepła traktowano jak fanaberię. Zmieniły się jednak realia. Wzrosły ceny energii, a rachunki za ogrzewanie stały się jednym z większych obciążeń dla domowego budżetu. Do nowej rzeczywistości dostosowywane jest prawo, jednak - jak wynika z badań przeprowadzonych w trakcie pierwszej edycji kampanii "Szóste paliwo" - wciąż za mało wiemy o tym, jak oszczędzać mądrze i bez wyrzeczeń.

Polacy nie lubią przepłacać i dobrze rozumieją potrzebę ograniczania wydatków. Kłopot w tym, że w ślad za słuszną decyzją o racjonalizacji kosztów często idą nieracjonalne kroki. W kontekście budownictwa efektywnego energetycznie, klasycznym przykładem takiego działania jest stosowanie nieodpowiedniej grubości izolacji - "oszczędzamy" w trakcie inwestycji jednorazowo pewną kwotę zamiast zoptymalizować dom, zwiększyć grubości izolacji i uzyskać co miesiąc niższe koszty ogrzewania.

"Kampania "Szóste paliwo" skierowana jest szczególnie do osób, które już niedługo będą współtworzyć realia polskiego budownictwa. Stąd współpraca z uczelniami technicznymi i konkurs "Multi EKO Dom", przeznaczony dla studentów architektury, budownictwa, inżynierii środowiskowej czy pokrewnych kierunków. Poznanie najnowszych rozwiązań i technologii, jak również kierunków i idei budownictwa efektywnego energetycznie i ekonomicznie, jeszcze na etapie studiów pozwoli tworzyć projekty nie tylko zgodne z aktualnymi wymogami, ale spełniające oczekiwania inwestorów i dbające o środowisko jak i o portfel inwestora" - wyjaśnia Piotr Pawlak z ROCKWOOL. Projekty konkursowe można przesyłać do 30 czerwca br., a główna nagroda to 10 tys. zł. Więcej na temat konkursu na stronie www.6paliwo.pl/yep/konkurs.

Szczegółowe informacje na temat kampanii "Szóste paliwo", efektywności energetycznej i mądrym oszczędzaniu można znaleźć na stronie www.6paliwo.pl. Do dyspozycji zainteresowanych oddano tam m.in. program OptiHouse, dzięki któremu można bardzo dokładnie obliczyć relację między inwestycją w termoizolację i generowanymi przez nią oszczędnościami na przestrzeni lat.


Źródło i grafika: ROCKWOOL

CZYTAJ WIĘCEJ

Nowa linia do produkcji skalnej wełny Rockwool
Proekologiczne technologie Rockwool
ROCKWOOL wkopał kolejny kamień węgielny w Cigacicach
Szóste paliwo - kampania społeczna ROCKWOOL Polska
ROCKWOOL liderem w systemach dociepleń
Więcej niż skała - kampania wizerunkowa Rockwool
Dlaczego warto wybrać skalną węłnę Rockwool?
Mobilne Centrum Szkoleniowe ROCKWOOL RoadShow 2013
ROCKWOOL ECOROCK FF - systemowo o ciepłych fasadach
Program OptiHouse - narzędzie on-line do wyliczania rachunków za ogrzewanie
Kampania społeczna "Szóste paliwo" w konkursie Unii Europejskiej
Konkurs Multi EKO Dom - ostatni dzwonek na składanie prac konkursowych



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej