Strona główna | AktualnościJak prowadzić firmę społecznie odpowiedzialną? Podpowiada Grupa Atlas...

Jak prowadzić firmę społecznie odpowiedzialną? Podpowiada Grupa Atlas...

3 października 2013 r. w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbył się Ogólnopolski Kongres "CSR Today Tomorrow". Grupa Atlas była uczestnikiem wydarzenia, w trakcie którego omawiano znaczenie odpowiedzialności społecznej firm w Polsce i na świecie. Bogate doświadczenie największego polskiego producenta chemii budowlanej w działaniach CSR oraz opublikowany właśnie raport społeczny stanowiły źródło wiedzy dla uczestników spotkania.

Kongres został podzielony na kilka wystąpień dotyczących różnych obliczy CSR-u, jego obecnej formy, przyszłości jak i przykładów z zagranicy, na których polscy przedsiębiorcy mogą się wzorować. Przedstawiono wyniki badań dot. odbioru działań CSR-owych przez konsumentów i tym samym celów, jakie stoją przed właścicielami i zarządami firm. Omówiono różnice między społeczną odpowiedzialnością a działaniami stricte charytatywnymi oraz metody doboru aktywności w skali lokalnej i globalnej, zarówno jako krótko, jak i długoterminowych. Uczestnicy dyskutowali o spójnej komunikacji działań CSR w biznesie (w zgodzie z projektami firmy i jej strategią), jak i w ramach komunikacji wewnętrznej firm, by zachęcić pracowników do aktywnego udziału i stworzyć dla nich wartość dodaną.

Grupę Atlas, reprezentował w trakcie panelu "CSR dla dużych i małych" Jacek Michalak, Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju. Na przykładzie działań największego polskiego producenta chemii budowlanej, mówił m.in. o dostosowywaniu polityki CSR do wielkości i specyfiki organizacji oraz jej możliwości. Tłumaczył, jak planować aktywności w zgodzie ze strategią i wizerunkiem firmy i marki oraz kierunkiem rozwoju przedsiębiorstwa.

Wśród prelegentów znaleźli się eksperci branżowi i przedstawiciele firm takich jak Unilever Polska Sp. z o.o., Kompania Piwowarska, Instytut Monitoringu Mediów, SGS Polska Sp. z o.o., Hill + Knowlton Strategies, Pracownia CSR czy CSRinfo.

Źródło i zdjęcie: Grupa Atlas

CZYTAJ WIĘCEJ

Atlas z tytułem Superbrands Created in Poland
ATLAS świętował na Gali Superbrands
ATLAS Filarem Polskiej Gospodarki
ATLAS głównym udziałowcem firmy FOX
Kosmiczna reklama firmy ATLAS
ATLAS wspiera bociany i nadaje im imiona
ATLAS Złotą Budowlaną Marką 2013
Trzecia odsłona kosmicznej promocji ATLASA
Budujący sponsoring, czyli jak Łódź serwowała z Janowiczem i Atlasem
ATLAS: promocja "Puszka za dwa worki na miłe wieczorki"
Zaprojektuj z ATLASEM tor wyścigowy
Eko-Klekot, czyli z Atlasem o Ekologii piękną polszczyzną
Odpowiedzialność społeczna Grupy Atlas na PR Forum 2013
"Liderzy Filantropii 2013": PZU i Grupa Atlas zwycięzcami konkursu
Grupa Atlas uczestnikiem Europejskiego Forum Gospodarczego
Grupa Atlas uruchomiła swój kanał w serwisie YouTube



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej